Stara željeznička stanica Ilidža će napokon biti obnovljena nakon što je dugi niz godina urušavala u ovom naselju. Izgrađena je davne 1892. godine.
Načelnik Općine Ilidža Nermin Muzur naveo je da nakon otkupa potrebnih nekretnina ulaze u važnu fazu kako bi Stara željeznička stanica uskoro ponovo zablistala, za lijepe uspomene i bolju turističku ponudu Ilidže.
“Pribavljene saglasnosti te pregled i skeniranje objekta dali su potrebne podatke koji su obezbijedili uslove za pokretanje postupka izrade projektno tehničke dokumentacije rekonstrukcije i revitalizacije Stare željezničke stanice, nacionalnog spomenika u srcu Ilidže. Korak po korak do konačnog cilja!”, objavio je.
Češki arhitekt Franc Blažek radio je na projektu stare željezničke stanice, kao i lokalne pruge Ilidža – Banja Ilidža. Ona je bila povezana s prugom Sarajevo – Metković.
Pruga je bila u funkciji sve do 1966. godine, kada je ukinuta uskotračna pruga Sarajevo – Metković – Ploče.
Objekat je svojom dužom stranom orijentisan u pravcu istok–zapad a glavni ulaz se nalazi na južnoj strani. Željeznička pruga se nalazila na sjevernoj strani objekta, na mjestu današnjeg autoputa Sarajevo–Mostar, gdje je bio izlaz za peron.
Zgrada Stare željezničke stanice na Ilidži sa svojim naglašenim kosim krovovima i bogato obrađenim drvenim strehama, predstavlja tipičan primjer “alpske arhitekture” austrougarskog perioda. Osnovna karakteristika “alpskog” stila izgradnje je velika upotreba drveta kako u konstruktivne tako i u dekorativne svrhe.
Stanica je zatim pretvorena u stambeni prostor. Tokom opsade je uništena, a 1996. godine je izgorjela i njena krovna konstrukcija.
Izvor: Klix













