Rediteljsko-scenaristički prvijenac Deva Patela “Monkey Man” (2024) skoro pa do savršenstva je ispričana priča o osvetničkom pohodu glavnog junaka Kida (Patel), koji se polako i sigurno provlači kroz kriminalno podzemlje da bi osvetio smrt majke. Ovo može zazvučati kao svojevrsni spoiler jer tek u zadnjoj trećini filma otkriva se razlog njegovog osvetničkog pohoda, mada se iz priče i moglo naslutiti o čemu se, zapravo, radi.
KINETIČKE POKRETNE SLIKE
U svakom slučaju, Patel ne samo da se snalazi režirajući pojedinačne sekvence kako uobičajene radnje tako i one akcione, na kojima bi mu pozavidio i sam reditelj “Johna Wicka” Chad Stahelski (u jednoj sceni se i Patel referira na poznatu akcionu franšizu), već scenaristički rukopis u potpisu Patela, Paula Angunawela i Johna Colleea znalački pretvara u kinetičke pokretne slike koje pršte od energije i žive sile.
Patel sigurnom rediteljskom rukom režira, te kao glavni protagonista pred kamerama uvjerljivo oživljava lik Kida, momka koji se sa maskom majmuna bori u nelegalnim borbama zarađujući tek sitniš. Kao promotor i vođa borbi, lik Tigera u fe-no-me-nal-noj interpretaciji Sharltoa Copleya i sjajnoj minijaturi ostavlja dojam neviđenog pokvarenjaka i oportuniste. Kid tako dolazi u priliku da počne zarađivati malo veće novce, kada pomogne bogatoj Queenie (Ashwini Kalsekar), koja mu da zaposlenje u njenom poslovnom kompleksu. Tu upoznaje Alphonsa (Pitobash), preko kojeg će se provući dalje i napredovati u poslu, te doći u priliku da izvrši svoj naum. A taj naum nam nije dat u jasnoj slici, već fragmentarno tokom trajanja cijelog filma vidimo samo naznake i flešbekove kojima ćemo upotpuniti sliku kada Dev Patel kao reditelj konačno odluči da nam otvori oči.
Jasno je kao dan da Patel mnogo toga u ovom filmu čini i pripovijeda kako bi prikazao stvarno stanje stvari u Indiji podijeljenoj kastama, onih bogatih staleža, kao i onih iz siromašnih grupa i sa samog dna. Scena koja to savršeno opisuje jeste ona u kojoj, nakon što Kid napravi rusvaj u ekskluzivnom, da ne može biti ekskluzivniji – penthausu krene u jurnjavu automobilom ulicama, gdje vidimo cijelu porodicu kako spava na ulici pod kartonima.
STRUČNO UKROĆENO
Mnogo toga će Patel prikazati u filmu, ali ono po čemu će ostati upamćen njegov rediteljski prvijenac pored prevashodno iznimno kvalitetno koreografiranih scena borbi jeste i način na koji je predstavio novu verziju akcionog trilera posvetivši mu dašak duše upakovane u traumu i bol, a dajući obol lokalnoj – indijskoj kulturi. “Monkey Man” je montiran, negdje sa kratkim rezovima, više puta u kadar sekvencama od trojice montažera Joea Galdoa, Dávida Jancsóa i Tima Murrella, koje je reditelj Patel stručno ukrotio i dao prostora direktoru fotografije Sharoneu Meiru da pokaže sve lijepe i ružne strane Mumbaija. Od Deva Patela kao glumca možemo očekivati još mnogo toga, a Deva Patela kao reditelja čeka svijetla i bogata budućnost.
Izvor: oslobodjenje.ba