Sastav The National objavio svoj deveti studijski album First Two Pages Of Frankenstein, u izdanju 4AD .
„Ironičan, melanholičan album izvanrednog fokusa.“ – piše Wall Street Journal. “Devetim albumom, The National pronalazi novu energiju dočaravajući ne samo veliku, zagušljivu maglu, već i daleku svetlost koja pokazuje izlaz.” – smatra Rolling Stone magazin. “Njihov najbolji album u poslednjoj deceniji” – ističe NME.
Više od dve decenije The National stvara pesme koje izvlače neizmernu lepotu iz štete i bola, što je direktan odraz njihovog zajedničkog verovanja u sposobnost muzike da katalizuje transcendenciju.
– Kao bend, uvek smo pričali o tome kako želimo da snimamo ploče samo ako osećamo da još uvek učimo nešto o sebi i jedni o drugima, i ako sama muzika sija neku vrstu svetlosti u tami -, rekao je pevač Met Berninger (Matt Berninger).
Pisanju albuma prethodila je njegova kreativna kriza.
– Bio sam u veoma mračnom stanju kada uopšte nisam mogao da smislim tekst ili melodiju, a taj period je trajao više od godinu dana. Iako smo uvek bili zabrinuti i mnogo se svađali kad god smo radili na albumu, ovo je bio prvi put da se činilo da je stvarima zaista došao kraj – kazao je Berninger.
– U nekom trenutku postojao je osećaj da se svi oslanjamo jedni na druge na nov način koji je na kraju svima omogućio da rade ono što najbolje rade, – kaže Aron Desner (Aaron Dessner – gitarista, pijanista, basista).
Uz njega su u bendu i njegov brat Brajs Desner (Bryce Dessner – gitara, klavir, orkestracija) kao i braća Skor (Scott – bas, gitara) i Brajan Devendorf (Bryan Devendorf – bubnjevi).
– Umesto da se svađamo, brinuli smo jedni za druge i za pesme, gotovo kao da brineš za svoju porodicu . Uspeli smo da se ponovno okupimo i pristupimo svemu iz drugog ugla, i zbog toga smo stigli na ono što se čini kao novo mesto. – dodaje Brajs.
Uz album, bend danas objavljuje još jednu saradničku pesmu ‘The Alcott’ – zamišljen, ali blistav duet između Meta Berningera (Matta Berningera) i Tejlor Svift (Taylor Swift).
Mat je napisao glavni deo teksta na neku moju muziku, a koju je Taylor čula i znao sam da joj se sviđa. Mislio sam da bi to moglo biti nešto što bi joj se stvarno dopalo, – kaže Aaron Dessner i dodaje – Poslao sam joj poruku i bio sam malo nervozan jer mi nije odgovorila oko 20 minuta. Do trenutka kada je odgovorila, Tejlor je napisala sve svoje delove i snimila audio sa stihovima koje je dodala u dijalog sa Metom, i svi su se odmah zaljubili u modifikacije. Činilo se kao da je tako bilo suđeno priča Dessner.
Postavljena uz predivno raspršenu pozadinu klavira i gudača, pesma ‘The Alcott’ govori o paru s dugom istorijom koji se vraćaju na jedno mesto i pokušavaju ponovo proživeti određeni trenutak u vremenu.
– Prevladava osećaj, kad beznadno pokušavate da spasite vezu, ali postoji naznaka nečeg pozitivnog gde možete da viditi početke ponovnog povezivanja – ukazano je.
Jedanaest pesama na albumu The National proizvedeno je u Long Pond studiju u severnoj državi Njujork. Iako su rane faze procesa njegovog stvaranja uglavnom uključivale saradnju na daljinu, Berningerovo pisanje pesama dobilo je potpuno novi zamah nakon što su se The National vratili na turneju na leto 2022.
– Kada smo se konačno vratili zajedno na turneju, Met je počeo da piše pesme na veoma brz način skoro preko noći — potpuno formirane pesme su samo prštale – kaže Brajs.
Njihova zajednička kreativna energija bila je zapravo toliko snažna da je bend ubrzo počeo eksperimentisati sa snimanjem novog materijala uživo, na pozornici.
– Sa pesmama koje dolaze pri kraju, stvarno možete da čujete punu snagu benda, zajedno sa ‘Oh, hvala Bogu’ osećajem koji smo možda svi proživljavali u to vreme – priča Aron. – Pesmama to daje određenu nadu, iako na ploči još uvijek ima puno tame i intenziteta- dodaje.
Izvor: danas.rs