U GODINI JUBILEJA SARAJEVSKE OLIMPIJADE: Izašla neobjavljena muzika Kornelija Kovača

Do sada neobjavljene muzičke teme slavnog kompozitora Kornelija Kovača (1942- 2022) za Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine ovih dana su odštampane na vinilu za izdavačku kuću Fox & His Friends Records, čime su se pridružile obeležavanju godišnjice jedne od najuspešnijih sportskih igara u svojoj istoriji.

Prvobitno komponovane za dokumentarni i reklamni film „Raport iz Sarajeva“ reditelja Miodraga Zdravkovića 1982. godine, ove muzičke teme prethode zvaničnim pesmama i audio logotipima koje je komponovao za ceremoniju otvaranja XIV Zimskih olimpijskih igara.

Snimanje je počelo 1982. godine na tadašnji zvanični poziv organizacionog olimpijskog komiteta i trajalo do 1984. godine, kada je Kornelije Kovač u studiju u Beogradu stvarao pesme koje su isprva zvučno pratile pripreme Sarajeva za Igre, polako pretvarajući grad u međunarodno središte, do kraja Igara uz završnu hit pesmu “Bilo je lijepo u Sarajevu, vidimo se u Kalgariju”.

U međuvremenu je nastala I kod publike omiljena “Ne zaboravi Sarajevo”, koja je samo deo ukupne produkcije Kornelija Kovača za potrebe ZOI ’84.

XIV Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine imale su nemerljiv status u istoriji Jugoslavije, a Svetski olimpijski komitet ih je ocenio kao najboljie u novijoj istoriji Igara.

Pored sporta, bili su i pop-kulturni fenomen tog vremena, sa plakatima Endija Vorhola i poznatih domaćih dizajnera, kulturnim predstavama i izložbama.

Muzika Kornelija Kovača predvodila je najbolje kompozitore tog vremena – među angažovanim autorima bili su Zoran Hristić, Nikica Kalogjera, Frano Parać i Slobodan A. Kovačević.

Neobjavljena muzika Kornelija Kovača pridružuje se 40. godišnjici sarajevske Olimpijade
Foto: Fox & His Friends Records

Snimci na izdanju „Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984)” dele isti muzički pristup melodiji i strukturi Kornelija Kovača početkom i sredinom osamdesetih: istraživao je mogućnosti sintisajzera, svež iz saradnje u Londonu sa čuvenim kompozitorom Hansom Zimmerom i skoro deceniju otkako su on i njegova Korni grupa delili Evrovizijsku binu sa ABBA-om u Brajtonu.

Takođe je sarađivao sa Bernijem Marsdenom (Whitesnake), Polom Džonsom (Manfred Mann) i Endijem Paskom (Landscape). I ovde je Kornelije Kovač insistirao na svežini harmonskih slojeva u kombinaciji sa plesnim, gotovo klupskim ritmom.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Autor

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas