Danas se u američkom gradu Baltimoreu u saveznoj državi Maryland veliki most Francist Scott Key srušio u rijeku nakon što je u njega udario kontejnerski brod, koji se potom zapalio. Na mostu je bilo više vozila, koja su nakon urušavanja mosta završili u rijeci.
Kontejnerski brod pregledan je 27 puta i imao je dva “nedostatka”, pokazuju zapisi
Kontejnerski brod Dali bio je pregledan 27 puta od svoje izgradnje 2015. godine, a od tada je imao dva “nedostatka”, prema zapisima iz elektroničkog informacijskog sustava kvalitete brodskog prijevoza (Equasis).
Posljednju inspekciju Dali je imao 9. rujna 2023., kada ga je pregledala Obalna straža Sjedinjenih Država u New Yorku, prenosi Equasis. Tom inspekcijom, prema bazi podataka, nisu uočeni nedostaci.
Detalji o incidentu u kojem je brod sudjelovao 2016.
Isti brod koji je udario u most Key također je sudjelovao u sudaru dok je isplovljavao iz luke Antwerpen u Belgiji 2016. godine. Prema Vessel Finderu i arhivi pomorskih incidenata Shipwrecklog, Dali – teretni brod od 290 metara s kapacitetom od 10.000 kontejnera – napuštao je kontejnerski terminal u Antwerpenu prema Bremerhavenu.
Dok je to činio, pramac mu se navodno okrenuo, uzrokujući da krma zagrebe bok obale, značajno oštetivši nekoliko metara trupa. Vlasti su navodno nakon toga zadržale brod usidren u Deurganckdoku u Belgiji. Navodno nije bilo ozlijeđenih niti negativnog onečišćenja. Prema Vessel Finderu vrijeme je bilo lijepo u to vrijeme, a za incident su navodno okrivljeni zapovjednik broda i pilot na brodu.
Ko je upravljao brodom? Lokalni kapetan
Kontejnerskim brodom Dali nije upravljala njegova posada, već lokalni kapetani koji se koriste upravo kako bi se izbjegla nesreća poput ove koja se dogodila jutros.
“Kapetani premještaju brodove u luku Baltimore i iz nje”, rekao je ministar prometa Marylanda Paul Wiedefeld na konferenciji za novinare.
Rastuća voda otežat će pronalaženje ljudi
Dopisnica CNN-a Martha Kelner kaže da nije jasno koliko je vozila bilo na mostu u trenutku urušavanja. Kelner kaže da je voda “mirna, ali raste” i da će to “zakomplicirati napore” da se pronađe ljude.
CNN-ova analiza: Brod je skrenuo s kursa prije nego što se zabio
Teretni brod pod singapurskom zastavom koji se zabio u most promijenio je kurs i skrenuo prema stupu neposredno prije sudara, potvrđuje CNN-ova analiza podataka praćenja brodova MarineTraffica.
Kontejnerski brod Dali, koji je bio na putu za Šri Lanku, počeo je mijenjati kurs prema stupu mosta u 1:26 ujutro po lokalnom vremenu i udario u most u 1:28 ujutro, prema podacima MarineTraffica i videu s mjesta događaja. Prije sudara svjetla na brodu su u 1:24 ujutro počela treperiti.
Sve su manje šanse da ljude pronađu žive
Dopisnica Sky Newsa Martha Kelner kaže da može vidjeti brojne brodove i čamce hitne službe kako i dalje pretražuju vodu.
“Očito su šanse da se ljude pronađe žive sada sve manje”, rekla je i naglasila da je prošlo šest i pol sati otkako se most srušio. Iako je proljeće, temperatura vode je oko 9 Celzijevih stupnjeva. Kad se incident dogodio, bila je još hladnija.
Otkriveno zašto je brod udario u most
Kontejnerski brod Dali “ostao je bez pogona” dok je napuštao luku, a posada na brodu upozorila je dužnosnike Marylanda na moguću nesreću, objavio je ABC News, koji se poziva na neklasificirano izvješće američke obavještajne službe.
“Posada broda Dali je obavijestila Odjel za promet Marylanda da je izgubila kontrolu nad plovilom i da je moguć sudar s mostom”, citira ABC američku Agenciju za kibernetičku sigurnost i sigurnost infrastrukture.
“Brod je udario u most, koji se potpuno urušio”, navodi se.
Izvor: Index