Kako se turistička sezona na Jadranu zahuktava, sve više pažnje privlače cijene koje – prema mnogima – već godinama u Hrvatskoj izmiču kontroli. Od smještaja, preko suncobrana do obroka u restoranima, poskupljenja su postala glavna tema među i turistima i mještanima.
Reputacija Hrvatske kao zemlje prirodnih ljepota, gostoljubivosti i čistog mora, sve češće biva zasjenjena statusom preskupe destinacije – o čemu sada piše i svjetska agencija Reuters.
„Ko to može sebi da priušti?“
To je pitanje koje se sve češće čuje među gostima koji ljetuju u Hrvatskoj. Iako i dalje mnogi dolaze, stručnjaci upozoravaju da bi pretjerano podizanje cijena moglo dugoročno štetiti turizmu.
„Tako je lijepo, sigurno se vraćam. Cijene su bile niže prije par godina, ali i dalje mislim da vrijedi.“
Njeni sunarodnici Antonela i Domeniko dodaju da, iako su primijetili poskupljenja, i dalje smatraju da je iznajmljivanje suncobrana jeftinije nego u Italiji.
Šta kažu turistički radnici?
Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, navodi da je maj bio nešto slabiji nego lani, ali da je jun donio oporavak:
„Maj je bio pet posto slabiji, ali u junu smo nadoknadili pad. Do kraja mjeseca očekujemo dodatni rast.“
Sličan stav ima i Martina Rendić iz Turističke zajednice Supetara:
„Na otoku je sve malo skuplje, ali restorani su zadovoljni. Kafići su možda u slabijoj poziciji, no do kraja godine očekujemo izjednačenje.“
Ivan Jugović, kuhar u porodičnom restoranu, ističe:
Hoće li turisti „kazniti“ Hrvatsku?
Ekonomski analitičar Damir Novotni upozorava:
„Njemački turisti, koji čine trećinu ukupnih noćenja, bit će sve pažljiviji. Ako se odnos cijene i kvaliteta ne popravi, mogli bi smanjiti broj dolazaka.“
Izvor: N1