XIAOMI PREDSTAVIO LUKSUZNI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL: Jeftiniji je od Teslinog

Kineska kompanija Xiaomi pustila je u prodaju novi električni luksuzni model YU7 SUV sa cijenom od 253.500 juana (30.170 eura), rekao je izvršni direktor kompanije Lei Jun.

On je istakao da je električno vozilo koje je napravio Xiaomi za 10.000 juana (1.190 eura) jeftinije od Modela Y američke kompanije Tesla, čija je cijena u Kini 263.500 juana (31.360 eura), prenio je CNBC.

Lei Jun tvrdi da je YU7 pobijedio Teslin Model Y po nizu pokazatelja.

 

Pretprodaja modela YU7 počela je u četvrtak večer, a samo tri minuta nakon toga, Xiaomi je saopštio da je primio više od 200.000 narudžbi.

Isporuke se očekuju u roku od jedne do pet nedjelja.

Prije zvanične objave cijene, Citi je predvidio početnu mjesečnu prodaju YU7 SUV-a od oko 30.000 jedinica, a kada se tempo ubrza, na godišnjem nivou i prodaju od 300.000 do 360.000 jedinica.

Xiaomijeva limuzina SU7, lansirana prošle godine, također je imala nižu cijenu od Teslinog Modela 3, prenosi Tanjug.

Izuzetno veliki broj početnih narudžbi za YU7 električno sportsko terensko vozilo kompanije Xiaomi dovele su do rekordnog rasta dionica ovog novog igrača u automobilskoj industriji u petak i podstakle spekulacije da bi kompanija Tesla mogla biti primorana da snizi cijene kako bi ostala konkurentna.

Kompanija je primila 289.000 narudžbi za model YU7 – tek svoje drugo vozilo, koje je skoro 4% jeftinije od Teslinog Modela Y – u prvom satu prodaje, prema riječima izvršnog direktora Lei Juna.

To je više nego tri puta više od broja narudžbi za njihov električni sedan SU7, koji je lansiran u martu prošle godine, i znatno premašuje tržišna očekivanja od oko 100.000 narudžbi.

Teslin Model Y, najprodavaniji SUV u Kini, vjerovatno će izgubiti još veći dio tržišnog udjela, navode analitičari.

To će samo dodatno otežati situaciju za američkog proizvođača, koji kontinuirano gubi korak u odnosu na domaće proizvođače električnih vozila, koji su privukli potrošače atraktivnim i modernim modelima. Na primjer, Xiaomi SU7 od decembra se prodaje u većem broju nego Teslin Model 3 na kineskom tržištu – i to na mjesečnoj osnovi.

Udio Tesle na kineskom tržištu električnih vozila pao je sa vrhunca od 15% u 2020. godini na 10% prošle godine, a zatim ponovo na 7,6% u prvim mjesecima 2025.

Dionice Xiaomija skočile su 8% na početku trgovanja, dosegnuvši rekordnu vrijednost, ali su kasnije izgubile dio dobitka i bile u plusu 3%. Od početka godine porasle su za više od 70%, čime je tržišna vrijednost ovog proizvođača pametnih telefona i kućanskih aparata dostigla gotovo 200 milijardi dolara, što ga čini najuspješnijom dionicom među velikim kompanijama u azijsko-pacifičkoj regiji, prema podacima LSEG-a.

Izvor: agencije, vijesti.ba
Facebook
Twitter
LinkedIn

Autor

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas