ACA INTERNACIONALE: Za reklamiranje na koncertu Lukasa „HE na Drini“ platile 70.000 KM bivšoj firmi Emira Kusturice

Iako je "Andrićgrad" od svog nastanka bio favorizovan od strane Vlade RS, mediji su prije dvije godine objavili da je ta firma, koja je ranije i u to vrijeme bila u većinskom vlasništvu Emira Kusturice, nagomilala dugove te su njeni računi bili blokirani pa je u pomoć priskočila Vlada RS odlukom o dokapitalizaciji u iznosu dva miliona KM

Foto: Dejan Rakita/PIXSELL, arhiva

Hidroelektrane na Drini a.d. Višegrad, koje posluju u sastavu Elektroprivrede Republike Srpske, izdvojile su čak oko 70.000 KM za reklamiranje na koncertu Ace Lukasa održanom 21. septembra povodom krsne slave Višegrada.

Poređenja radi, riječ je o većem iznosu od onog koji je Opština Višegrad Nacrtom budžeta za ovu godinu namijenila Crvenom krstu i Udruženju penzionera (65.000 KM).

a

Novac je, sredinom septembra, pregovaračkim postupkom dodijeljen firmi Andrićgrad d.o.o. Višegrad.

Kao razlog za primjenu pregovaračkog postupka, Hidroelektrane na Drini navele su „zaštitu prava“ koja se odnose na Andrićgrad, pozivajući se na Član 21. stav c Zakona o javnim nabavkama – kada se zbog suštinskih, dokazivih tehničkih ili umjetničkih razloga, ili zbog razloga koji se odnose na zaštitu ekskluzivnih prava, ugovor može dodijeliti samo određenom dobavljaču.

A ekskluzivitet Andrićgrada vjerovatno se ogleda i u činjenici da ovo društvo s ograničenom odgovornošću ima čak 96 djelatnosti – od građevinskih radova, preko frizerskih tretmana i proizvodnje pilića, do reklamiranja i propagande.

Zašto je baš Andrićgrad dobio novac za reklamiranje ove firme na koncertu jednog od vlastima omiljenih folkera, postaje još jasnije uvidom u njegovu vlasničku strukturu.  

Naime, prema trenutnim podacima Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF), osnivači društva s ograničenom odgovornošću Andrićgrad su Vlada RS, Opština Višegrad i preduzeće Lotika d.o.o. Mokra Gora. Udio Vlade RS u kapitalu preduzeća je 63,7% a opštine Višegrad 14,5%.

Preduzeće Lotika d.o.o. Mokra Gora u vlasništvu je poznatog režisera Emira Kusturice, o čijem su poslovanju u vezi s „Andrićgradom“ mediji često izvještavali.

Samo do oktobra 2020. godine Vlada RS je u realizaciju projekta izgradnje i opremanja kompleksa Andrićgrad uložila oko 15 miliona maraka, što je potvrđeno tada iz Ministarstva trgovine i turizma. Većinski vlasnik (51%) Andrićgrada u tom periodu bila je Kusturičina firma Lotika.

Iako je Andrićgrad od svog nastanka bio favorizovan od strane Vlade RS, mediji su prije dvije godine objavili da je ta firma nagomilala dugove te su njeni računi bili blokirani pa je u pomoć priskočila Vlada RS odlukom o dokapitalizaciji u iznosu dva miliona KM. Promjena vlasničkog udjela zvanično je izvršena u januaru 2021. godine.

Osim Andrićgradu, Hidroelektrane na Drini dale su oko 45.000 KM za novogodišnji koncert Bajage i Instruktora 31.12. 2021. godine u Višegradu. Posao je dobila Producentska kuća GMR iz Beograda.

Nešto ranije, krajem 2020., Hidroelektrane na Drini a.d. Višegrad izdvojile su oko 112.000 KM za marketing putem sportskih klubova KK Varda-HE, FK Drina-HE, OK HE na Drini i RK Višegrad.

Iako monopolsko preduzeće, HE na Drini, evidentno, ne štedi kada je riječ o reklamiranju. Ukoliko su to još vlastima politički podobne medijske kuće, iznosi su izdašniji.

Tako je ova kompanija izdvojila oko 35.000 KM za reklamiranje na A mediji, inače kćerki firmi banjalučke Alternativne televizije (ATV), bliske vlastima Republike Srpske. Ugovor za posao „medijskog predstavljanja preduzeća“ sklopljen je u decembru prošle godine, s rokom izvršenja od godinu dana.

Za usluge objave članaka o poslovnim aktivnostima preduzeća i čestitke, HE na Drini sklopile su ugovor sa Glasom Srpske u aprilu ove godine, u vrijednosti od oko 10.800 KM. Samo dva mjeseca ranije sklopljen je ugovor sa Nezavinim novinama za objavu oglasnog materijala, u vrijednosti 13.600 KM.

Portal Žurnal objavio je u julu da je od početka godine Elektroprivreda RS, zajedno sa zavisnim preduzećima, raspisala tendere za nabavku usluga medijskog oglašavanja vrijedne skoro 10 miliona maraka.

Kao razloge za raspisivanje ovih tendera preduzeća su navodila „poboljšanje vidljivosti i unaprijeđenje poslovanja“, kao i da njihovi predstavnici „imaju potrebu da često gostuju u televizijskim programima“ – i to uživo.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Autor

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas

Valter Portal

Mi istražujemo za Vas