Iza naizgled obične dječje igračke krije se milijarderski poslovni model – Labubu lutkice, zahvaljujući pametno osmišljenoj potrošačkoj psihologiji i ekskluzivnosti „blind box“ sistema, postale su globalni fenomen.
Tim povodom, u emisiji Novi dan istražili smo zašto su ljudi spremni izdvojiti i do 300.000 KM za jednu plišanu figuru, te kako je kineski brend Pop Mart osvojio svijet. Gosti su bili psihologinja Dželila Mulić Čorbo i profesor Kasim Tatić.
Psihologinja Mulić Čorbo prisjetila se kako su i u njenom djetinjstvu popularne igračke imale snažan utjecaj na djecu:
“Dok sam bila djevojčica, Barbie lutke su bile potpuni hit. U Jugoslaviji je to bilo skupo, pa je svaka Barbie bila nešto posebno. Okupljale smo se oko nje i zabavljale se. Isto je danas s Labubu lutkicama-one mogu biti privjesak ili igračka, i nije neobično da se djeca okupljaju oko njih i da ih žele imati. U principu, cijela priča oko Labubu je marketing: šta priča ta igračka, koje poruke šalje, da li nam pomaže s nečim? Mi se povezujemo s tim pričama, a i odrasli se vežu za poruke i marketinške kampanje koje nas emotivno angažuju”, objasnila je.
Profesor Tatić naglašava da je uspjeh Labubu lutkica rezultat izuzetno dobro osmišljenih marketinških strategija:
“Sve je postignuto marketinškim trikovima. Marketari su odlično organizirali kako potaknuti potražnju i razumjeti potrebe potrošača. Ekonomija se tu prepliće sa sociologijom-marketing je krenuo od jednostavnih principa, a korištena je i pristrasnost mišljenja: ako većina ljudi nešto kupuje, to mora biti dobro”, kazao je.
Potom je dodao:
“Naravno, to ne mora uvijek biti istina. Ljudi koji kupuju ove igračke stvaraju sadržaj na društvenim mrežama, a psihologija misterije vješto se plasira kroz medije. Iskorištene su elementarne ljudske slabosti: spremnost da se plati za osjećaj vrijednosti. Ključno je pitanje-šta je vrijednost? Da bismo razumjeli zašto su ljudi spremni dati toliko novca, moramo razumjeti korist koju vide u tome. Individualnost se očituje u spremnosti da kupimo nedostajući oblik ili boju i time pošaljemo signal da smo drugačiji od drugih”.
Podatak koji najbolje ilustrira razmjere ovog fenomena: najskuplja Labubu lutka do sada je prodata za čak 310.000 KM.
Psihologinja Mulić Čorbo ističe i važnost da roditelji djeci objasne vrijednosti koje stoje iza potrošačkih navika:
“Kupovinom uvijek nešto kompenziramo. Kad kupujemo hranu, biramo između organskog i pristupačnijeg i to govori o našim prioritetima: da li pratimo trendove ili nam je važnija funkcionalnost. Kao roditelji, moramo djeci prenijeti vrijednosti i razgovarati o njima. Djeca iz razvojnih razloga žele te igračke, a roditelji moraju objasniti šta je Labubu, zašto je popularna i šta to znači. Danas je vrlo teško odgajati djecu, ali ne smijemo ostati na površini, moramo svakodnevno razgovarati s njima i voditi ih kroz te teme”, zaključila je Mulić Čorbo.
Izvor: N1