Više desetina ljudi s jedne Facebook grupe na kojoj se oglašava smještaj na Makarskoj rivijeri izjavilo je da ih je prevarila Marina Srzić, vlasnica turističke agencije Siesta u Makarskoj.
Scenario se odvijao po istom šablonu: ljudi bi nekoliko mjeseci ranije uplatili akontaciju, najčešće 420 do 480 eura, a dan uoči puta ili čak tokom samog puta do Makarske od vlasnice agencije bi dobili odgovor da im apartman koji su već uplatili ne može izdati i da je rezervacija otkazana. Veliki broj njih tako je, i pored uplaćenog avansa, ostajao na ulici s djecom, bez smještaja, prinuđeni da se snalaze i često iznajme mnogo skuplje apartmane.
BIRANI PRETPLATNIK JE NEDOSTUPAN
Spektar razloga za otkazivanje smještaja koje je koristila Srzić, svjedoče mnogi, bio je šarolik – od objašnjenja da ima problem s klima uređajem, pećnicom, kaučem, do toga da joj je apartman izgorio, ili da je pod policijskim nadzorom “jer se grupa mladih Slovenaca drogirala u njemu”. Neke goste je uvjeravala kako im je poslala email da je rezervacija otkazana prije 20 dana, ali taj mail “nikad nije stigao”.
Činjenica jeste da je Marina Srzić većini gostiju vraćala uplaćene akontacije ali, kako su posvjedočili Valteru, uz zatezanja, komplikacije i povremene “greške” u podacima kada bi uplaćivala novac. Neki od njih morali su zaprijetiti policijom i istražnim organima da bi im vratila uplaćenu akontaciju.
Većini njih godišnji odmor je upropašten jer je protekao u stresu oko smještaja, nalaženju novog, nastojanjima da vrate svoje akontacije. Za neke se taj period, kada treba da se opuste i odmore nakon rada i obaveza, pretvorio u pakao. Umjesto dogovorenog smještaja, Marina Srzić nekome je nudila manje atraktivne apartmane dalje od plaže, neki su bili prinuđeni da traže nove apartmane ne pitajući za cijenu, samo da se smjeste sa djecom, a neki su, tvrde, noćili i u vozilima.
“Sve je već iza nas, ali nikako preboliti traumu i stres dolaska na ljetni odmor, kojeg uredno uplatiš pet mjeseci prije i dolaziš sa troje djece, od kojih je jedno sa kroničnom bolesti (T1 diabetes) i umireš u sebi sa nadom da je sa inzulinima sve ok”, napisala je E.A. na Facebook grupi gdje su se članovi masovno žalili na Marinu Srzić.
Dragana Šašić rezervisala je apartman kod Marine Srzić još 28. marta i odmah uplatila akontaciju. Na ljetovanje su išli njena sestra i suprug sa svojim djetetom, a poveli su i Draganinu djecu. Dan pred put, kasno popodne, Marina joj je poslala poruku da joj se javi jer ih mora premjestiti u drugi apartman.
“Pitala sam ju zašto, jer smo platili još u 3. mjesecu i nikakav odgovor… Zvala sam 20 puta – nije se javljala. Tek veče prije puta rekla je da je na policiji jer joj je uništena imovina – navodno polupana pećnica i rezrezan kauč. Moji su u tom trenutku već bili na putu jer idu iz Njemačke”, priča Dragana Šašić.
Iako je Marini bilo poznato odakle joj dolaze gosti i da moraju krenuti najmanje dan ranije, tek ujutro je napisala Dragani da su trebali sačekati barem osam sati da krenu, te da goste ne može smjestiti u “uništeni apartman”. O novom smještaju ovaj put nije bilo ni riječi. Uslijedio je stres za cijelu porodicu, a posebno djecu,
“Sestrin sin je dijete s posebnim potrebama i sada zamislite tu situaciju. Djeca plaču, gladni, žedni, ne znaš gdje bi sa stvarima. Moja sestra očajna, ne zna gdje će, a na 150 km je do Makarske. Povrijeđena sam i ljuta. Djeci hoćeš priuštiti more, platiš na vrijeme, veseliš se tome i onda ostanu na cesti! Uništila je godišnji svima nama!”, ogorčena je Dragana. Potvrđuje da joj je Marina Srzić vratila uplaćenu akontaciju ali, kako kaže, prvo na pogrešno ime, pa je na svoj novac morala čekati još nekoliko dana.
DUPLE REZERVACIJE I NEPRIJAVLJENI GOSTI
Marina Srzić zapravo je iste apartmane višestruko izdavala zimus i na proljeće, i to za iste termine u sezoni, uredno primajući akontacije, a onda goste ne bi imala gdje smjestiti pa im je izmišljala razne izgovore dan uoči puta ili pred sam dolazak. Potvrđuje to i vlasnica jednog od apartmana koji je Srzićeva izdavala preko svoje agencije, Mirna Abramović.
Ona i muž žive u Frankfurtu, a 2021. dogovorili su se da će svoj stan u Makarskoj iznajmljivati preko Marinine agencije. Nakon što je na FB grupi saznala da je Marina Srzić upravo njen stan višestruko izdavala u istim terminima, te su mnogi gosti ostali na ulici, Mirna Abramović, koja živi u Njemačkoj, jedva je uspjela da joj oduzme ključ.
Ono što je nevjerovatno jeste činjenica da je apartman čiji joj je ključ oduzet, Marina Srzić nastavila iznajmljivati i primati akontacije za njega. Mirna Abramović zbog toga se oglasila na Facebook grupi i napisala da apartman nije dostupan. Ova žena priča da ju je Marina lagala i za broj gostiju koji su boravili u njenom stanu.
“Ona goste ne prijavljuje. Dala nam je neki papir da su od 1.6. bile dvije ili tri familije, dok mi čujemo od susjeda da je apartman cijelo ljeto pun. Nikakav izvještaj nam nije poslala o stvarnom broju gostiju i rezervacija”, kaže za Valter Mirna Abramović. Da apsurd bude još veći, i ona sama je prevarena za smještaj svojih roditelja. Iako je Marini Srzić mjesecima ranije najavila tačan datum kada će njeni roditelji boraviti u stanu, kada su stigli u Makarsku, apartman je bio zauzet. Mirna Abramović je, pored vlastitog stana, morala smjestiti roditelje u hotel na nekoliko dana.
Ništa bolje nije prošao ni vlasnik dva apartmana M.P., koji je na Facebook grupi napisao da mu Marina nije uplatila sav novac na račun.
“Prošla sezona bila je popunjena samo tako, što je ona prikrivala izvlačeći se da smo u stanovima imali kvarove i da gosti nisu mogli boraviti u njima, te da je ona morala troškove snositi iz svog džepa, da bi se na kraju natezali sa njom pola godine da uplati naše novce koje, naravno, nije sve ni uplatila, nego nekih 60% od sveukupne cifre i to prijetnjama da će biti sudski i policijski gonjena”, napisao je ovaj čovjek, dodajući: “Ni jedan gost nije bio prijavljen, petlja i laže kad je nazovete na telefon, čudi me da ta agencija i dalje radi s obzirom kojim se lažima žena služi.”
Turistička agencija Siesta, vlasnice Marine Srzić, prema podacima dostupnim na internetu, otišla je u stečaj u oktobru prošle godine. Ali to nije spriječilo Srzićevu da otvori novu agenciju, kako tvrde iznajmljivači, ovoga puta na suprugovo ime.
“OPERACIJA” WESTERN UNION
Iako bi gosti najčešće tražili povrat svog novca na način kako su i uplatili akontaciju, a to je u većini slučaja bilo bankovnim transferom, Marina Srzić im je novac vraćala Western Unionom. Tu bi joj se “potkrala” poneka greška, ne samo oko imena gosta. R.S. tako priča za Valter da je u njenom slučaju, nakon što joj je otkazala apartman, Marina Srzić vratila akontaciju zadnji dan godišnjeg odmora, i to na Western Union u Makarskoj.
“Ona je navela da je isplata u Hrvatskoj, što znači da ja svoj novac samo tu mogu podići. Ako se ljudi ne zadese u tom momentu u Hrvatskoj, onda svoj novac ne mogu da podignu. Ako ne dođete po novac u roku od mjesec dana, ona ga povuče. Mi smo se tu zadesili i uspjeli smo vratiti novac, iako je uplatila zadnji dan našeg odmora”, priča R.S. Dodaje da, prema onome što je vidjela na Facebookgrupi, Marinini gosti su bili uglavnom ljudi koji žive vani te većina njih ne bi bila spremna da prevali ogroman put nazad u Makarsku i podigne svoj novac.
“Tu je više gubitka nego dobitka”, zaključuje R.S.
Nakon uplaćene akontacije ista sudbina zadesila je i Almiru Murtić koja je krenula iz Njemačke u Makarsku.
“Nekoliko sati prije check ina poslala nam je mail da je rezervacija otkazana, zbog smrtnog slučaja u porodici. Samo smo čekali da stignemo i odmorimo, ali gdje odmoriti kada nemaš više smještaj? Nisam imala živaca više tražiti, a tako brzo i naći novi smještaj”, priča Almira. Kažu da su se odlučili otići u Sarajevo odakle su pokušavali danima kontaktirati Marinu da im vrati akontaciju. Nije se javljala, ali nakon što su joj je poslali poruku da će, ukoliko akontaciju ne vrati istog dana, doći s policijom – novac je uplaćen Western Unionom.
KOGA ŠTITI POLICIJA
Na Facebook grupi pisali su mnogi kojima je gazdarica iz Makarske upropastila ljetovanje. Jedna slovenačka porodica sa dvoje djece spavala je dva dana u autu jer im je Srzićeva otkazala kaparisan smještaj. Drugi muškarac, sa sličnim iskustvom, napisao je da je Marina većinu gostiju slala preko magistrale.
“Mislim da je to bila samo navlakuša da je apartman blizu plaže, a kad dođete budete prinuđeni da uzmete bilo šta da ne izgubite avans”, komentarisao je na Facebook grupi.
“Za ove što su vani mislila je da neće doći, kada otkaže ovima iz BiH pitanje je hoće li ljudi imati mogućnost da traže novac nazad.. Ona je zimus i proljetos živila od tih akontacija, primajući novce za iste apartmane s duplim rezervacijama koje je poslije morala otkazivati”, kaže jedan od oštećenih iznajmljivača.
Valter je kontaktirao Policijsku upravu Splitsko-dalmatinsku da provjeri da li je bilo prijava za Marinu Srzić. Pozivajući se na odredbe EU “o zaštiti privatnih podataka”, nisu željeli komentarisati eventualne prijave vezane za vlasnicu turističke agencije Siesta. Potvrdili su samo da je do 9. avgusta Policijska postaja Makarska imala zabilježenu tek jednu prijavu u vezi s otkazivanjem rezervacije.
“Proveli smo sve potrebne provjere i radnje, te smo utvrdili kako u događaju nema elemenata kaznenog djela prijevara, niti nekog drugog kaznenog djela. U ovom slučaju radilo se o sporu između pružatelja usluge i potencijalnog korisnika koji je u konačnici rezultirao vraćanjem uplaćenog novca. Strane su upućene da ukoliko imaju daljnja međusobna potraživanja da se obrate nadležnom sudu”, odgovoreno je Valteru.
Iako nije rečeno da se navedena prijava odnosi na Marinu Srzić, vlasnica apartmana Mirna Abramović potvrdila je da je slučaj prijavila policiji, koja joj je odgovorila da nema elemenata kaznenog djela jer Srzićeva vraća novac.
Ali makarskoj policiji ispod radara prolaze činjenice da Srzićeva ne prijavljuje svoje goste, da vlasnicima stanova duguje novac, kao i da su ljudi prevareni i ostavljeni na ulici da se snalaze i uzimaju i skuplji smještaj u jeku svojih godišnjih odmora. Neki od prevarenih ne vjeruju da je to slučajno.
“Nju štiti nažalost netko, visokorangirani policajac ili političar… Sramota za moj grad di su Makarani koji iznajmljuju vrlo ljubazni i stalo im je za goste da se šta bolje provedu.. ona je naš tumor turizma” – napisao je jedan Makaranin u Facebook grupi.
Iz Turističke zajednice Grada Makarska kažu da do 9. avgusta nisu zaprimili nikakav službeni dokument u kojem se neko od gostiju žalio na Marinu Srzić. Uputili su nas na policiju, ali se i u ovom slučaju stekao utisak da Turistička zajednica nije zainteresovana za slučaj koji i te kako blati njen ugled.
Istina jeste da jedan broj gostiju nije htio provesti ostatak godišnjeg po policijskoj stanici dajući izjave, naročito nakon stresa koji im je priredila Srzićeva s nevažećim rezervacijama. Drugima se, opet, nije dolazilo u Hrvatsku poslije godišnjeg odmora da daju izjave pred pravosudnim organima. Novac su nekako dobili nazad, te im se nije kvario ostatak ljetovanja.
Ipak, kako stvari stoje, priča se neće završiti na tome. Jedan broj nesuđenih Marininih gostijuogorčen je zbog problema koje su imali zbog otkazivanja rezervacije, iako im je novac vraćen, te se neće završiti na tome.
“Termin je zakazan kod odvjetnika i od nas ide tužba za Marinu Srzić”, izričita je Almira Murtić.
“Bez obzira što živim vani, imam hrvatsko državljanstvo pa imam pravo tužiti. I želim da mi se refundiraju svi troškovi. Di je moj put, di su moje vinjete, di mi je sve ostalo? A stres? Ko će to meni platiti? Iskreno, nema tih para”, kaže Dragana Šašić i dodaje da cijeli slučaj neće ostati samo na vraćenim akontacijama, jer pretrpljeni stres i upropašten godišnji nemaju cijenu.
Sama Marina Srzić je dobila mogućnost da kaže svoju stranu priče, ali nije odgovorila na naša pitanja koja smo joj uputili telefonom i mailom.