Ugostiteljski servis Vlade Republike Srpske dodijelio je posao održavanja internet stranice i društvenih mreža firmi Red box media, vrijedan oko 28.000 KM. Iako sam iznos nije od onih koji “bodu oči”, svakako je potvrda kontinuiranog koruptivnog i klijentelističkog ponašanja institucija i pogodovanja u izboru poslovnih saradnika.
Ova firma, naime, jedna je u nizu onih koje Vlada RS favorizuje, a čiji su vlasnici rođački, partijski i kumovski povezani s najvišim predstavnicima vlasti u entitetu Republika Srpska.
U Agenciji za posredničke, informatičke i finansijske usluge stoji da je Red box media društvo sa ograničenom odgovornošću za grafički dizajn, oglašavanje, trgovinu i usluge. Ono što je takođe vidljivo jeste da su osnivači firme Ljubiša Gornik, Pavle Ćorović i Renato Radišić.
Pavle Ćorović je zet predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika, a nedavno se probio u poslu proizvodnje alkohola s firmom Agro destil koja će svoj proizvod, Djedovu rakiju, isporučivati institucijama RS. Vlada RS, uz ostalo, naručila je 180 flaša ove rakije, a o čemu su već pisali Capital i naš portal.
Jedan od suvlasnika Red box media, Renato Radišić, takođe je zvučno ime u biznis krugovima, između ostalog, zahvaljujući i svom ocu Mili Radišiću, poznatom banjalučkom biznismenu, osuđeniku i kumu Milorada Dodika.
Kuriozitet “slučaja Mile Radišića” je što je ovaj biznismen osuđen na tri godine zatvora zbog malverzacija akcijama banjalučke Medicinske elektronike, a nakon odslužene kazne zaradio je desetine miliona maraka. Iako je na uslovnu slobodu pušten 2017, već naredne godine njegova firma Grand trade ostvarila je profit od oko 30 miliona maraka.
Radišić je nakon odslužene kazne kupio imovinu Medicinske eletronike, kompanije u stečaju zbog koje je upravo i osuđen. Također, kompanija Mtel kupila je poslovni prostor od njega za 65 miliona KM.
O svim Radišićevim malverzacijama organizacija Transparency International BiH napisala je studiju slučaja “Grand trade – osamnaest godina pljačke”.
Sa ovakvim osnivačkim “zaleđem”, dobro uvezanim s vrhom vlasti u RS, za Red box mediju nema zime. Potvrđuju to brojni poslovi koje ova firma dobija.
Još 2019. godine Lutrija RS a.d. Banjaluka platila im je usluge oglašavanja i marketinga više od 290.000 KM za period od godinu. I naredne godine Lutrija RS nije htjela riskirati s vlastima nepoznatim firmama, pa je posao marketinga i odnosa s javnošću dala ponovo Red box mediji. Ni ovoga puta nije se škrtarilo, te su ove usluge plaćene oko 290.000 KM.
I Ugostiteljski servis Vlade RS nije htio zaobići Red box mediju. Tako su poreski obveznici RS tokom prethodne tri godine platili toj firmi oko 74.000 KM kako bi se ugostiteljskom servisu izradila digitalna margeting strategija, a potom održavala internet stranica i vodile društvene mreže.
Novih 28.000 za firmu čiji su osnivači povezani s porodicom Dodik samo je kontinuitet njihovog “poslovanja”. “Blagonaklonost” vlasti vlasnici firme nastoje maksimalno iskoristiti.
Tako je portal Capital objavio da se Dodikov zet Pavle Ćorović, osim što je osnivač firme Agro destilkoja prodaje Djedovu rakiju, u APIF-u vodi i kao osnivač društva za informacione tehnologije i telekomunikacije KBV Datacom Banjaluka, potom je direktor u preduzeću Global Liberty koje se bavi trgovinom na veliko drvnim, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom (podaci registra akta.ba), a nedavno je s partnerom osnovao preduzeće Monte Block, koje će se baviti izgradnjom stanova.